Cukormenta

Cukormenta

Gesztenyés tiramisu

2017. november 21. - JúliaKupcsik

A tiramisu nem csak Olaszországban kedvelt sütemény, hanem egyszerűsége és fenségessége miatt szinte bárhol megtalálható. Így van ez hazánkkal is, ámde nem nehéz az embernek elvenni a kedvét a bolti, cukrászdai illetve egyéb helyről származó tiramisu-hamisítványokkal. Ami az én kapcsolatomat illeti az imént említett süteménnyel, én sokáig a közepes változataihoz voltam szokva, sokáig nem kedvem annyira, hogy el is készítsem. Ámde múlt félévemet Olaszországban töltöttem Erasmuson, és nem volt mit tenni, illett utánajárni az olasz csodának. Tehát most egy eredeti olasz recept következik, ami miatt én megszerettem a tiramisut, és velem együtt a családom is. A pont az i-n a gesztenyés krém hozzáadása lesz. :)

img_3913_1.JPG

 

Hozzávalók:

egy csomag babapiskóta

4 dl lefőzött és kihűtött feketekávé

2 dl marsala likőr

1 kg mascarpone

2 gesztenyemassza

15-20 dkg cukor

4 tojás

tetejére kakaópor

 

Elkészítés:

A tojásokat robotgéppeé habosra keverem a cukorral, majd a kézzel kikevert mascarpone felét óvatosan beleforgatom. Közben a gesztenyemasszákat és fél dl rumot meg a mascarpone másik felét összekeverem a robotgéppel. A likőrt és a kávét összekeverem és egy téglalap alakú tál aljára elkezdem rétegezni: kezdem a kávés-likőrös piskótákkal, majd a sárgakrém és a gesztenye, és ezt mégegyszer megismétlem. A tetejét holland kakaóporral meghintem és legalább 5 órára behűtöm. Ha a sima alapreceptet szeretnéd megcsinálni, csak hagyd kia gesztenyét és végy feleannyi mascarponét.

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

A bejegyzés trackback címe:

https://suticakes.blog.hu/api/trackback/id/tr313345183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása