Cukormenta

Cukormenta

Aranygaluska

2017. november 10. - JúliaKupcsik

Folytatódik a receptelés a klasszikusokon belül, most az aranygaluskával. Személy szerint én is most készítettem először, eddig nálunk a nagyi-sütiként volt számon tartva, de megláttam Fördős Zé receptjét és megjött a kedvem a kísérletezéshez. 

Hozzávalók:

50 dkg liszt

25 g élesztő

3 tojássárgája

3 ek cukor

2 citrom reszelt héja

15 dkg vaj

250 ml tej

csipet ső

3 ek porcukor

20 dkg darált dió

Krémhez:

6 tojássárgája

600 ml tej

4 ek cukor

1 vaníiliarúd

1 ek keményítő

img_3563_1.JPG

Elkészítés:

Az élesztőt felfuttatom 1dl langyos tejjel és egy kis cukorral. A konyhai robotgépbe beleteszem a lisztet, cukrot, sót, a tojássárgáját, citromhéjat, olvasztott vajból 5 dkg-ot és az élesztős keveréket. 10 percig dagasztom, majd 1 órán keresztül meleg helyen kelesztem. Négyzet alakú jénai tálat jól kikenek vajjal, és ki is lisztezem, aztán a tésztát fél cm vastagra kinyújtom és 4 cm-es pogácsa szaggatóval köröket.félköröket szaggatok. Ezeket a falatkákat egymás mellé rendezgetem a tálban, lekenem őket vajjal és megszórom porcukros, citromos dió keverékével. Addig rétegzem, amíg el nem fogy a tészta. Újabb pihentetés jön, 30 percig, utána berakom a 175 fokos sütőbe 35 percre. Közben elkészítem a vaníliasodót.

A tejet felmelegítem a vaníliarúddal, a tojássárgáját felverem a cukorral és keményítőt is hozzáadom. A tejet leveszem a tűzről és először a tojáskrémhez keverem a tejet, majd visszaöntöm az edénybe és alacsony fokozaton állandó kevergetés mellett besűrítem.

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

A bejegyzés trackback címe:

https://suticakes.blog.hu/api/trackback/id/tr6313231003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása