Cukormenta

Cukormenta

Gesztenyés csokoládés pite meggyel

2017. október 17. - JúliaKupcsik

Gesztenyés csokoládés pite meggyel

img_2472.JPG

 

Ez a recept egy balatonfüredi cukrászdázás után alakult ki a fejemben. Mégpedig a krémek megegyeznek, de én egy másfajta tésztát képzeltem el hozzá, és persze sok-sok gyümölccsel feltúrbóztam. Mikor megsütöttem a névnapomra, azonnal felkerült a képzeletbebeli lista élére. Azóta is bármikor megenném, meg a család is.

 

Hozzávalók:

40 dkg liszt

10 dkg durvára tört dió

20 dkg vaj

1 doboz tejföl

csipet só

1 tojássárga

2 gesztenyemassza

5 dkg porcukor

rum amennyi jól esik

1 tábla étcsoki

3 ev kakaópor

tej

meggy

mandulaforgács a díszítéshez

 

Elkészítés:

A tésztához a lisztet összemorzsolom 10 dkg vajjal és a tejföllel, tojássárgájával, sóval és  ha nem áll össze teszek még hozzá egy kis tejet. Végül a diót is hozzákeverem. Fél órát pihentetem hűtőszekrényben.

Közeben elkészítem a krémet. A már felengedett gesztenyemasszát kikeverem a vajjal és cukorral, meg a rummal. Ezt is lehűtöm.

A tésztát 180 fokon 15 perc alatt készre sütöm egy kör alakú pite formában.

A csokikrémhez a csokit, kakóport és kis tejet elkeverem majd összemelegítem, végül kihűtöm a z összeállításig.

Ha minden kihűlt, a tésztára kenem a gesztenyekrémet, majd a csokikrémet és megszórom meggyel, illetve mandulával. Ha van még idő, tálalás előtt beteszem a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://suticakes.blog.hu/api/trackback/id/tr4013007982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása